۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

رضا آشفته به روحیه نیاز دارد/ زمان بهبودی مشخص نیست

رضا آشفته به روحیه نیاز دارد/ زمان بهبودی مشخص نیست

همکار و پیگیر مراحل درمانی رضا آشفته اعلام کرد همه مراحل درمانی وی با جدیت در حال انجام است اما به دلیل عفونت و درد زیادی که به همراه دارد وضعیت روحی این منتقد با سابقه تئاتر مناسب نیست.

فریال آذری از منتقدان و پژوهشگران خانه تئاتر و فردی که پیگیری مراحل درمانی رضا آشفته را عهده‌دار است، درباره روندی که این منتقد شناخته شده تئاتر برای درمان طی کرده است به خبرنگار مهر گفت: رضا آشفته اسفند سال ۱۴۰۱ به دلیل دیابت زمینه‌ای به خاطر مشکل زخم پای دیابتی و مشکل بینایی ناشی از دیابت به بیمارستان مراجعه کرد. آسیب چشمی در بیمارستان نور درمان شد و با تزریق داخل چشم بخشی از بینایی برگشت اما الان با عینک هم بینایی اش کامل نیست. در آن زمان بیمارستان لولاگر نیز موفق به درمان زخم پای دیابتی وی نشد و کاندیدای قطع عضو شد که با بازتاب رسانه‌ای از بیمارستان لولاگر به بیمارستان فیروزگر منتقل شد. در بیمارستان فیروزگر با استفاده از پانسمان‌های ویژه و کمک‌گرفتن از کلینیک زخم توانستند زخم پای رضا آشفته را درمان کنند. ولی در آزمایشات رضا آشفته متوجه شدیم که کلیه‌های وی به سمت کم‌کاری رفته‌اند. منتظر شدیم بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ وضعیت کلیه‌های رضا آشفته را پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ که رضا آشفته در بیمارستان بستری شد تحت پوشش بیمه درمانی نبود. به خانه تئاتر مراجعه کردم و آقای شهرام احمدزاده پیگیر این ماجرا شد و توانستیم در سال ۱۴۰۲ بیمه رضا آشفته را فعال کنیم. در آن زمان امین شالیکارا از دوستان دوران خدمت سربازی رضا کمک کرد تا بیمه درمانی وی بیماری‌های خاص را تحت پوشش قرار دهد. در ابتدای سال ۱۴۰۲ که این موضوع را پیگیری کردیم به ما اعلام شد که رضا آشفته نیازمند دیالیز است و ممکن است بعد از چند ماه دیالیز کلیه روند فعالیت خود را از سر بگیرد. در آن دوران یک مرتبه در بیمارستان امام خمینی (ره) و ۲ مرتبه در بیمارستان سینا برای رضا آشفته فیستول‌گذاری در دست چپ انجام شد که هر ۳ رگ اصلی دست وی مسدود شد در نتیجه فیستول برای انجام دیالیز کار نکرد. عملا دست چپ رضا آشفته کارایی خود را از دست داد و امکان خون‌گیری و گرفتن فشار از آن دست وجود ندارد. به این دلیل در قسمتی از بالای قفسه سینه رضا آشفته یک پرمیکت دیالیز کار گذاری شد. بعد از این کار پرمیکت عفونت کرد که به احتمال زیاد به دلیل شستشو نشدن صحیح دستگاه دیالیز بود. متأسفانه این عفونت به دریچه قلب رضا آشفته آسیب زده و باعث ایجاد لخته عفونی در قلب وی شده است. رضا آشفته مشاور جراحی قلب شده است و تحت درمان دارویی هم به شکل وریدی هم به شکل خوراکی قرار گرفت تا با درمان دارویی عفونت دریچه قلب مرتفع شود.

آذری ادامه داد: واکنش بدن رضا آشفته به این عفونت به شکل تاول‌های خونی و عفونی بوده که از پا شروع شد و حالا به کل بدنش رسیده و کل بدن رضا آشفته به شکل دردناکی با این قضیه درگیر است. وقتی از پزشکان سؤال می‌کنیم که چه زمانی این وضعیت بهبود پیدا می‌کند اعلام می‌کنند تاریخ دقیقی نمی‌دانند و حداقل چند هفته طول می‌کشد. بعد از ایجاد عفونت پرمیکت دیالیز رضا آشفته خارج شد و یک پرمیکت دیگر گذاشته شد. ابتدا قرار بود این کار در اتاق رضا آشفته در بخش عفونی توسط یک رزیدنت سال یک انجام شود که رزیدنت این کار را نپذیرفت و پیشنهاد داد به دلیل اینکه رضا آشفته چند مشکل را با هم دارد کارگذاری پرمیکت توسط یک فوق‌تخصص جراحی عروق تحت راهنمایی دستگاه سونوگرافی انجام شود. پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و پرمیکت جدید به این شکل برای رضا آشفته گذاشته شد ولی برای این پیگیری‌ها ۲ روز را از دست دادیم در نتیجه متأسفانه سطح عفونت به دریچه قلب زیاد بوده است و یکی از دریچه‌ها در سطح متوسط و یک دریچه در سطح خفیف آسیب دید.

این منتقد و پژوهشگر تئاتر درباره روند حال حاضر درمانی رضا آشفته، توضیح داد: دکتر پوست رضا آشفته اعلام کرد که درمان تاول‌های غفونی نیز زمان می‌برد. درباره وضعیت درمان قلب زمان بیشتری نیاز است. از سوی دیگر به دلیل کم‌خونی رضا آشفته تعداد دفعات دیالیز بیشتر شده است و تا زمانی که شرایط پایدار نشود امکان پیوند کلیه برای وی وجود ندارد زیرا برای پیوند نباید هیچ عفونتی در بدن رضا آشفته وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حال گرفتن کمک و حمایت برای تأمین هزینه‌های درمان، هزینه‌های زندگی و همچنین پیوند کلیه هستیم. نکته مهم این است که هنوز نمی‌دانیم در زمانی که رضا آشفته آماده پیوند کلیه می‌شود آیا کلیه مناسب در بانک اهدا برای وی وجود خواهد داشت یا نه و محتمل است که باید کلیه را خریداری کنیم. وقتی پیگیری کردیم قیمت کلیه یک میلیارد تومان اعلام شد در نتیجه در حال جمع‌کردن این پول هستیم تا بلافاصله بعد از آمادگی رضا برای پیوند کلیه خریداری شود. پویشی بین همکاران تئاتری شکل گرفته و خیلی از نمایش‌ها فروش یک اجرای خود را به رضا آشفته اختصاص داده‌اند که اقدامی قابل قدردانی است. دوستان رضا آشفته در کنارش هستند و دوستان وزارت ارشاد و سخنگوی دولت و آقای روح‌الامینی نماینده مجلس پیگیر وضعیت رضا آشفته بودند. رئیس بیمارستان لقمان هم قول‌های مساعدی درباره هزینه‌های درمان داده است و نکته مهم این است که رضا آشفته به بخش وی آی پی منتقل شده است. کادر پرستاری و درمان هم بسیار متخصص و کاربلد هستند.

وی در پایان درباره حال روحی رضا آشفته تصریح کرد: در حال حاضر هوشیار است ولی درد بسیاری را تحمل می‌کند. بی‌حال است و روحیه بالایی ندارد.

کد خبر 6262689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha